یک فنجان تفکر

وبلاگی برای دغدغه های فرهنگی هنری.اجتمایی.اقتصادی.جوانان امروز

یک فنجان تفکر

وبلاگی برای دغدغه های فرهنگی هنری.اجتمایی.اقتصادی.جوانان امروز

روز خبرنگار؛ بهانه ای برای بیان دغدغه های خبرنگاران

ارومیه - ایرنا - خبرنگاران در دنیای امروز، از پاسداران حرمت قلم هستند که با تمام توان برای نشان دادن ظرفیت ها، توانمندی ها، کمی ها و کاستی ها و همچنین مشکلات تلاش می کنند و بسیاری از آنان، زحمات بسیاری بر سر این حقیقت گویی متحمل می شوند.

هفدهم مرداد ماه هر سال، یادبود شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار نامیده می شود تا خبرنگاران که تمام طول سال را برای انعکاس عملکرد مدیران، مسئولان در کشور می گذرانند، یک روز را برای خود ببینند.

خبرنگاران، زحمت کش هایی هستند که بدون در نظر گرفتن مزایای فردی خود، با در نظر گرفتن فواید اجتماعی، در راستای انعکاس اخبار درست و صحیح به شهروندان تلاش می کنند.

هرچند در همایش های روز خبرنگار و هفته های منتهی به این روز، برخی از دغدغه ها و مسایل رسانه ها برای رفع تکلیف گفته می شود، ولی مشکلات خبرنگاران به ویژه در استانهایی نظیر آذربایجان غربی بسیار بیشتر از این گفته هاست و حل آنها نیازمند تلاش تمامی دست اندرکاران و مسئولان مرتبط است.

مشکلات مسکن، درآمدهای بسیار نازل در سطحی وسیع، عدم وجود پوشش بیمه ای برای بسیاری از خبرنگاران، نبود سیستم نظارتی کامل برای ورود افراد خبره و دارای استعداد به این حرفه از جمله مشکلات حوزه خبری در آذربایجان غربی و کما بیش در کشور است.

ولی با وجود این مشکلات، خبرنگاران در آذربایجان غربی به صورت گسترده ای سعی در انعکاس مشکلات اقشار مختلف و عملکرد دولت در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دیگر بخش ها می کنند و مشکلات خود را در این میان، گم می کنند که در این مسیر نیز با نامهربانی ها و بی مهری هایی رو به رو می شوند که نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت.

این بی مهری ها در برخی مواقع تا جایی پیش می رود که خبرنگاران، به نامحرمان برخی جلسات مبدل می شوند.

حضور در جلسات مقامات کشوری در استان نیز معضلی دیگر برای خبرنگاران به شمار می رود چراکه خبرنگاران استانی، تافته جدابافته ای برای حضور در کنار این مقامات هستند و با مشکلات بسیاری، خبرهای لازم را تهیه و ارسال می کنند.

اما این بی مهری ها موجب آن نمی شود که خبرنگاران به ویژه در حوزه های استانی نظیر آذربایجان غربی، به ملزومات کاری خود اهتمام ویژه ای نداشته باشند و از فعالیت خود، بکاهند.

با کمی دقت در وضعیت استانهایی نظیر آذربایجان غربی در می یابیم که خبرنگاران، ستونهایی محکم در راستای توسعه این نوع استانها هستند و نمی توان نقش آنها را در توسعه، شناساندن قابلیت ها و توانمندی ها، مشکلات و کاستی ها و همچنین لازمه های توسعه ای انکار کرد.

صابر چهرقانی



نظرات 1 + ارسال نظر
دانیال شوشتری شنبه 13 دی 1393 ساعت 23:34

سلام
خسته نباشید و متنتون کامل بود و استفاده کردیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد