یک فنجان تفکر

وبلاگی برای دغدغه های فرهنگی هنری.اجتمایی.اقتصادی.جوانان امروز

یک فنجان تفکر

وبلاگی برای دغدغه های فرهنگی هنری.اجتمایی.اقتصادی.جوانان امروز


تغییر ذائقه فرهنگی مهمترین عامل کاهش تمایل جوانان به ازدواج است

شناسهٔ خبر: 2453314
همدان – فرماندارهمدان گفت: تغییرات ذائقه فرهنگی، ذائقه ازدواج جوانان را نیز تغییر داده و مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز بر آن تأثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین جلسه مجمع خیرین ازدواج استان همدان با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، افزود: برنامه ریزی برای اشتغال و ازدواج جوانان سرلوحه هر دولتی بوده و همچنین در برنامه ریزی های دولت ها یکی از مسائل مطرح شده ازدواج و اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی هرجامعه جوانان آن هستند، اظهارداشت : حراست از جوانان و برنامه‌ریزی برای آینده آنان از مهمترین دغدغه‌های مسئولان جامعه است لذا در بحث ازدواج مسائل اقتصادی و اشتغال عوامل مهمی هستند که باید در کنار مسائل فرهنگی به آنها توجه کرد.

فرماندار همدان عنوان کرد: سن ازدواج در قشر مرفه جامعه با وجود تمکن مالی نیز افزایش یافته است و اگر ازدواجی هم صورت می گیرد، بیشتر آنها به طلاق منجر می شود.

تعالی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مجمع خیرین ازدواج می تواند به سمت قشر محروم در جامعه باشد، گفت: مجمع خیرین ازدواج می تواند گوشه چشمی به مسائل فرهنگی داشته باشد و جوانان را به امر مقدس ازدواج ترغیب و تشویق کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اساسنامه مجمع خیرین در حال بررسی است و پس از تکمیل ابلاغ خواهد شد، گفت:  درهمدان خیران زیادی وجود دارند و تا کنون ۷۰ خیر شناسایی شده لذا باید برای جذب و سازماندهی آنان برنامه‌ریزی کرد.

راه‌اندازی مجمع خیرین موجب کاهش بسیاری از موازی ‌‌کاری‌ها می شود

فرماندار همدان افزود: با راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج بسیاری از موازی ‌‌کاری‌ها کاهش می یابد وهم‌افزایی بین دستگاه ها ایجاد می شود.

تعالی با اشاره به اینکه جوانان را باید با مسائل فرهنگی آشنا کرد و این اتفاق باید در سطح کلان انجام شود، افزود: همدان دارای خیران زیادی است لذا باید این شهروندان خیر همدانی را در این راستا جذب کنیم و همچنین از سازمان های مردم نهاد و سمن ها نیز در این زمینه کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه افرادی که می خواهند در مجمع خیرین ازدواج عضو باشند، باید فعال و از وقت و انگیزه کافی برخوردار باشند، اظهارداشت : این افراد باید دارای تفکر و برنامه ریزی بوده و در مجمع اثر گذار باشند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه امروزه دشمن هسته های خانواده را مورد هجمه خود قرار داده است، عنوان کرد: بنیان خانواده در کشورهای غربی ازهم پاشیده است و هم اکنون می خواهند این وضعیت فرهنگی نا بسامان خود را وارد کشورهای مسلمان و از جمله ایران کنند.

علی تعالی با تاکید براینکه  دستگاه های فرهنگی و دینی باید در راستای مقابله با این هجمه ها وارد شوند و مردم را با مسائل فرهنگی آشنا کنند، یادآور شد: خوشبختانه همدان زیاد مشمول تغییرات ذائقه فرهنگی قرار نگرفته و شهری مذهبی و سرشار از انرژی است.

ازدواج مهمترین دغدغه مسئولان کشور است

رئیس دانشگاه آزاد همدان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه ازدواج مهمترین دغدغه مسئولان کشور است، گفت: در دانشگاه آزاد ۱۷ هزار جوان در شرف ازدواج در کنار هم درس می خوانند و کار می‌کنند.

سعید جامه‌بزرگی با اشاره به اینکه در ترویج ازدواج باید به مباحث فرهنگی نیز توجه شود، افزود: در بسیاری از موارد جوانان دارای تمکن مالی هستند اما رغبتی برای ازدواج وجود ندارد لذاباید این مهم ریشه یابی شود.

وی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی در زمینه ازدواج جوانان برای دانشجویان در دانشگاه برگزار می شود، اظهارداشت : در دین اسلام بحث‌های زیادی در خصوص ازدواج وجود دارد اما متاسفانه جوانان ما به آنها عمل نمی کنند به همین منظور سن ازدواج بالا رفته و برخی ازدواج‌ها نیز به طلاق منجر می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
محدثه شنبه 13 دی 1393 ساعت 23:31

به نام خدا
سلام عزیز
طرح وبلاگ و متنتون فوق العاده بود و در تحقیقم استفاده کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد