یک فنجان تفکر

وبلاگی برای دغدغه های فرهنگی هنری.اجتمایی.اقتصادی.جوانان امروز

یک فنجان تفکر

وبلاگی برای دغدغه های فرهنگی هنری.اجتمایی.اقتصادی.جوانان امروز

روش تدریس امام خامنه ای چگونه است؟ + تصاویر

روش تدریس امام خامنه ای چگونه است؟ + تصاویر

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
منتظران ظهور - جالب است بدانید ایشان در درس خارج اصلا و ابدا به موضوعات سیاسی روز -داخلی یا خارجی- نمی پردازند؛ حتی در جلسات متعدد درس در سال٨٨؛ که مصداق بارز این آرامش و "نظم فکری" ایشان بود آن هم در آن روزهای پرتلاطم و غبارآلود...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حجت الاسلام شهاب مرادی در صفحه اینستاگرام خود درباره مقام معظم رهبری نوشت:

یکی از ویژگی های شخصیتی و خُلقی سید و استاد عزیزما؛ نظم فکری و هیجانی ایشان است. که در سبک زندگی ما بسیار مورد نیاز است. ایشان در هنگام تدریس با تمام وجود، دل به بحث میدهند، بسیار منظم تدریس می کنند و سوالات و نقدهای حاضرین را با حوصله و نشاط می شنوند و پاسخ می دهند... گویی در این عالم هیچ دغدغه ای غیر از مبحث فقهی آن روز ندارند.


این نظم فکری و اشراف علمی به مباحث و تسلط بی نظیر ایشان به علم رجال و همچنین ذهن آماده و جوّال و... تصویر مدرسی جوان و سبکبال را در ذهن مخاطب ترسیم می کند که تنها کارش در دنیا، همین تدریس صبحگاهی فقه است ولاغیر؛ نه تصویر مردی مجاهد که سنگینی بار زعامت شیعیان و رهبری نظام اسلامی ایران را بر دوش دارد؛ با این همه مشکلات داخلی و خارجی و فتنه ها و نیرنگ های نو به نو و گوناگون دشمن!
http://i3.mixna.ir/2013/07/10/15747638_7106704becfc.jpg

از جمله جالب است بدانید ایشان در درس خارج اصلا و ابدا به موضوعات سیاسی روز -داخلی یا خارجی- نمی پردازند؛ حتی در جلسات متعدد درس در سال٨٨؛ که مصداق بارز این آرامش و "نظم فکری" ایشان بود آن هم در آن روزهای پرتلاطم و غبارآلود اغلب مردم محافل ادبی ایشان با حضور شعرا را از تلویزیون دیده اند و یا نشست ایشان با نظامیان و یا اهالی سیاست و... این "نظم فکری" در تمام این مجالس و محافل به وضوح دیده می شود .

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21668/C/13910911_0521668.jpg
انسان های بزرگ همه این چنین بوده اند و امام راحل نیز از این نکته مستثنا نبودند دغدغه های متنوع ایشان در سطوح مختلفِ آرمان، آرزو، چشم انداز، هدف و برنامه؛ و پیگیری و مدیریت مدبرانه آن و در عین حال "رعایت اعتدال" و "نظم فکری" بهترین الگو و اسوه است برای همه ما، به ویژه برای جوانان امروزی که تا یک مشکل برایشان پیش می آید سایر امور و مسائل برایشان بی اهمیت می شود.

 هرازگاهی می بینم برخی از جوانان نازنین ما همه موضوعات مهم -در سطوح مختلف اهمیت- را فدای یک موضوع مهم می کنند و به نحوی گرفتار هیجانات آن موضوع می شوند که... و این برای امروز و فردای شیعه و ایران عزیز اسلامی مضر است.

منبع:http://montazeranzohour313.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
وجیهه شنبه 13 دی 1393 ساعت 23:24

سلام
وای خیلی عالی بود.
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد